معاینات پزشکی سه ماهه سوم بارداری

پنجشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۰۸:۲۸ ب.ظ

معاینات پزشکی سه ماهه سوم بارداری

این معاینات که یکی در اوایل ماه هشتم و دیگری در اوایل ماه نهم انجام می‌شود به این منظور است که تا حد امکان روند وضع حمل را پیش‌بینی کنند. در این رشته معاینات حجم جنین، حالت وی و حالات ممکن لگن خاصره بررسی می‌شود.
معاینه و بررسی بر روی لگن خاصره در آخرین هفته‌های بارداری انجام می‌گیرد. زیرا فقط در این دوره است که به آخرین ابعاد خود می‌رسد. اگر پزشک به موردی مشکوک شود، از شما خواهد خواست که یک رادیوگرافی انجام دهید. در اینجا نیز مطمئن باشید که این کار برای کودک شما بی‌خطر است.

در طول آخرین سه ماهه بارداری موارد ضروری عبارت‌اند از:
۱- مراقبت از وزن، فشار خون شریانی، زیرا مشکل توکسی خصوصاً در سه ماهه آخر بارداری ممکن است ظاهر شود. (توکسوپلاسموز یک بیماری عفونی انگلی است که در سراسر جهان حتی در کشورهای پیشرفته یافت می‌شود. تماس با فضولات گربه، مصرف گوشت آلوده که خوب پخته نشده باشد، خوردن میوه و سبزی‌های آلوده شسته نشده یا استفاده از محصولات لبنی پاستوریزه نشده، تخم مرغ خام و آب تصفیه نشده احتمال ابتلای افراد به این بیماری را افزایش می‌دهد.)
۲- مراقبت از ارتفاع رحم و دهانه آن، زیرا زایمان های زودرس در این مرحله زیاد اتفاق می‌افتند.

بایگانی جدول هفته به هفته بارداری: جدول هفته به هفته

پیشنهاد مطلب:

همه چیز در مورد معاینات پزشکی در دوران بارداری

آزمایش ها و سونوگرافی های دوران بارداری

هر آنچه که باید در سه ماهه سوم بارداری انجام دهید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۴
توت فرنگی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی