داستانک دختر کوچولو و همسایه اش

يكشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۲۵ ق.ظ

 کنار جاده باریکی یک خانه کوچک قرارداشت ، این خانه متعلق به یک دختر کوچولو بود . در طرف دیگر خانه یک درخت خیلی بزرگ بود و روی این درخت هم یک پرنده زیبا با پرهای سبز و زرد زندگی می کرد .

یک روز پاییزی وقتی باد و طوفان شد ، لانه پرنده کوچولو که روی درخت قرار داشت بر زمین افتاد و باد آن را برد . پرنده زیبا اشک ریزان روی زمین نشست و تخم هایش را اطرافش جمع کرد . گریه اش آنقدر غمناک بود که دل آدم را می آزرد!

با گریه می گفت :(( من به زودی مادر می شوم ، اگرلانه نداشته باشم ، پس کجا بچه هایم را بزرگ کنم و غذا بدهم ! )) دختر کوچولو حرف های او را شنید ، فورا گفت : (( پرنده زیبا ، گریه نکن ، من کلاهم را به تو می دهم تا از آن به عنوان لانه استفاده کنی ، دستکش هایم را هم به تو می دهم تا برای کودکانت لباس زمستانی درست کنی !))

پرنده تشکر کرد و خوشحال و خندان ، کلاه قرمز و دستکش های زیبای دخترک را گرفت و برد تا با آنها لانه و لباس برای بچه هایش درست کند.

پرنده های کوچولو همه از تخم درآمدند ، درخت کهنسال نیز برگ هایش را حفظ کرد تا روزهای آفتابی ، آفتاب تند آنها را اذیت نکند . در عوض پرنده ها نیز برای درخت و دخترک آوازهای زیبا می خواندند.

یک روز باران شدیدی آغاز شد . لحظه به لحظه باران بیشتر می شد . باران لانه پرنده و جوجه هایش را به خطر انداخت ونمی دانستند چه کار کنند ، باز پرنده زیبا به گریه افتاد.دختر کوچولوبا شنیدن صدای پرنده ها از خانه بیرون آمد و فورا پالتوی پنبه ای زمستانی اش را از صندوق در آورد و در کنار اتاقش یک لانه  خیلی گرم  درست کرد و آنها را به آنجا آورد.

درخت تعجب کرد ، از او پرسید :(( پس برای زمستان که بزودی فرا می رسد چه کار خواهی کرد ، تمام لباس های گرمت را از دست دادی ! ))

دختر لبخندی زد و گفت : (( اشکالی ندارد ، در عوض جان پرنده های کوچولو را نجات دادم و حالا خوشحالم .))

باران بند آمد بود و دوباره آفتاب زیبا و گرم هنرنمایی می کرد . درخت با پرنده ها مشورت کرد و پرنده ها قرار شد بروند و هرجا پنبه دیدند مقداری به نوک بگیرند تا لباس زمستانی برای دخترک مهربان درست کنند . همین کار را هم کردند و با جمع شدن مقدار زیادی پنبه و نخ یک دست لباس و یک کلاه و یک جفت دستکش برای دخترک درست کردند .

بدین ترتیب هر سه همسایه با مهربانی و خوبی با یکدیگر زندگی کردند

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۰۱
توت فرنگی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی